اختصاصیمقالات

با پیشرفت صنعت، باید توانایی نیروی کار نیز ارتقا یابد

به گزارش اختصاصی آب و  انرژی، با پیشرفت صنعت، آمادگی برای تغییر و آموزش مداوم از اهمیت بیشتری برخوردار می شود .این امر برای صنعت‌هایی مانند نفت، گاز و پتروشیمی که به فناوری‌های پیشرفته و اتوماسیون وابسته هستند، بسیار حیاتی است. توجه به این نکته که نیروی کار باید با تغییرات موجود آشنا باشند و توانایی اعمال نوآوری و خلاقیت را داشته باشند، می‌تواند به عنوان یک فرصت برای رشد و پیشرفت شرکت‌ها و صنایع مختلف محسوب شود.

به نظر می رسد که دیدگاه کیمبرلی فرانکلین، مدیر استعدادیابی شرکت Oxy Petroleum، مهارت‌ها و تجربه را به عنوان یکی از عوامل اصلی برای جذب نیروی کار ماهر در نظر می‌گرفته است. اما این مهم است که همچنان به افرادی که توانایی یادگیری و تطبیق با محیط‌های جدید را دارند، فرصت داده شود.

از آن زمان، صنعت درس خود را آموخته و با ایجاد برنامه‌های نوآورانه برای رفع چالش نیروی کار، به آن پاسخ داده است.

فرانکلین در مورد توسعه نیروی کار اظهار کرد: ما نیروهای نظامی و افرادی را از ناسا با مدارکی که معمولاً برای این صنعت نیازی به آن نداریم، استخدام می‌کنیم و آنها را خودمان آموزش می‌دهیم. آموزش فنی و تخصصی مهم است، اما توانایی انتقادی فکر کردن و راه حل‌های خلاقانه پیدا کردن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

اشتیاق جدید برای فعالیت در این صنعت

رئیس «براندون مابیل»، زمانی که برای اولین بار به عنوان دستیار جوشکار وارد صنعت ساخت و ساز شد، تجربه بسیار متفاوتی را از آن به یاد دارد. به نظر می‌رسد که امروزه فرآیند استخدام پیچیده‌تر و کامل‌تر شده و این کار به نوعی اطمینان بیشتری برای سازمان فراهم می‌آورد.

وی گفت: امروزه یک جوینده کار ابتدا باید به دفتر منابع انسانی مراجعه کند، سپس نیاز به گذراندن مراحل مختلفی مانند آزمون‌های شایستگی، نظارت بر پس‌زمینه و تست‌های دارویی برای افراد جدید استخدامی است.

مابیل معتقد است وقوع طوفان کاترینا باعث تغییرات قابل توجهی در روند استخدام نیروی کار شد. افراد جدید زیادی وارد نیروی کار شدند که ادعا می کردند مهارت های لازم را دارند اما نداشتند. پس به یکباره ارزیابی و راستی آزمایی مهم شد. بررسی سوابق نیز به اولویت صاحبان دنیای پس از 11 سپتامبر تبدیل شده است.

فرازیر ویلسون، معاون بنیاد شرکت Shell Oil، می گوید که درک کلی از صنعت نیز در سال‌های اخیر تغییر کرده است. همکاری بیشتر با کالج‌های محلی، بهره‌وری بالاتر از فناوری، اشتراک اطلاعات و جذب نیروی کار اهمیت زیادی دارد. همچنین بر تاثیر حضور در کلاس‌ها و جلسات با والدین برای پیشرفت آموزش و مشاغل صنعت تاکید دارد. این نشان می‌دهد که علاقه به دنبال کردن مشاغل در این صنعت بیشتر شده است!

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا