آب و برقاخبار

دسترسی هفت هزار نفر در شهرستان باوی خوزستان به آب شرب سالم

به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمدرضا کرمی نژاد در آیین بهره برداری از طرح آبرسانی به روستای صلیعه و شهر رامین شهرستان باوی در تاسیسات تصفیه خانه شهر ملاثانی، افزود: مشکل  ناپایداری آب در روستای صلیعه و شهر رامین شهرستان باوی با بهره برداری از این طرح برای همیشه پایان یافت.

وی اعتبار هزینه شده برای به سرانجام رساندن این طرح را ۹۰ میلیارد ریال عنوان و محل تامین را اعتبارات استانی و ملی بیان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: با بهره برداری از این طرح، جمعیت هفت هزار نفری ساکن در روستای صلیعه و شهر رامین شهرستان باوی که پیش از این با مشکل پایداری آب شرب روبه رو بودند، از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شدند.

کرمی نژاد بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۳۶۱ روستا در سطح استان خوزستان از نعمت آب شرب پایدار بهره مند شده‌اند.

نماینده مردم اهواز،باوی،کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: با تلاش شبانه روزی و جهادی مدیر و کارکنان شرکت آب و فاضلاب خوزستان آرزوی دیرینه آبرسانی به روستای صلیعه و شهر رامین برآورده شد.

سیدکریم حسینی، عملکرد مجموعه آبفا استان و مدیرعامل جهادی این شرکت در آبرسانی به روستاها و حل مشکلات آب و فاضلاب در سطح خوزستان در دولت سیزدهم را قابل تقدیر دانست و افزود: آرزوی دیرینه پمپاژ آب در شبکه توزیع آبرسانی این روستا با اتصال شبکه به خط توزیع شهر برآورده شد.

در حاشیه آیین بهره برداری از طرح آبرسانی به روستای صلیعه و شهر رامین شهرستان باوی همچنین با هدف افزایش سطح کیفی آب شهر ملاثانی و رامین کلنگ آغاز عملیات اجرایی اتصال تاسیسات آبرسانی شهر ملاثانی به خط انتقال آب حیات به زمین زده شد. با اتصال این تاسیسات به خط انتقال آب حیات کدورت آب مناطق یاد شده کاهش و وضعیت کیفی آب بهبود می‌یابد.

شهرستان باوی به مرکزیت شهر ملاثانی ، در شمال اهواز واقع است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا