اخبارپتروشیمینفت و گاز

۳۶۰هزار تن به ظرفیت تولید پتروشیمی اضافه می‌شود

رشید قانعی امروز در نشستی خبری با بیان این که سه شرکت تولیدی زیر مجموعه شرکت پترول قرار دارد اظهار کرد: هشت طرح تولیدی را در دست اجرا داریم که چهار مورد از این طرح‌ها در اولویت قرار دارند.

وی با بیان این که این طرح‌ها شامل پتروشیمی ایلام، ارومیه، و لردگان است گفت: در پتروشیمی ارومیه، نسبت به گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و یکی از اقداماتی که انجام شد، افزایش ظرفیت پتروشیمی ارومیه بود که این مساله را مورد بررسی قرار دادیم و قرار شده که واحد سولفات پتاسیم آن را به صد در صد برسانیم.

او با بیان این که یک واحد جانبی در حال ساخت است تا از آن محصولی تولید شود که اکنون نیاز کشور را از واردات تامین کند اظهار کرد: بر اساس آمار تولید محصولات پتروشیمی در ایلام از مرداد ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ حدود ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به تدابیر در نظر گرفته شده برای حل مشکل خوراک پتروشیمی ایلام تاکید کرد: سه روش برای این مساله پیش‌بینی کرده ایم تا خوراک این واحد را به صد در صد برسانیم.

مدیر عامل پترول با بیان این که استفاده از یک واحد داخلی و اتان فشرده راهکاری برای تامین خوراک خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که تا آذرماه تامین خوراک پتروشیمی ایلام به صد در صد برسد. همچنین با حضور هلدینگ خلیج فارس برای توسعه چاه‌های تنگه بیجار، ۲۰ سال گاز تولیدی این چاه‌ها به عنوان خوراک پتروشیمی ایلام مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به مشکلاتی که در پتروشیمی لردگان برای تولید به وجود آمد گفت: در طرح‌های توسعه‌ای از ظرفیت‌های داخلی استفاده کرده‌ایم و اکنون نیز با پیشرفت‌هایی در تولید رو به رو هستیم. تا اواخر سال گذشته پتروشیمی لردگان با ۴۵ درصد ظرفیت خود کار می‌کرد. به دلیل قطع برق در اوایل تیرماه نیز با مشکلاتی مواجه شدیم و خسارت به واحدها تحمیل شد که به وزارت نیرو آن را اعلام کرده‌ایم اما اکنون پتروشیمی لردگان به ۸۵ درصد ظرفیت تولید رسیده و امیدواریم که در طول دو ماه آینده این عدد به صد در صد برسد.

دکمه بازگشت به بالا