آب و برقاخبار

سرمدی: مصمم به برخورد با ترک فعل ها در زمینه بحران آب و خشکسالی هستم

کیومرث سرمدی عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی در مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «در بحث بحران آب و خشکسالی از سال گذشته هشدارها داده شد. اراده‌ی فرماندار و مدیران آبفا را برای حل مشکل می‌بینم، اما اگر مساعدت‌های تهران و استان محقق نشود قطعا از اختیارات قانونی خودم در جهت احقاق حق مردم شهرستان اسدآباد استفاده خواهم کرد.

برای مدیریت میدانی آب و پیش‌بینی مشکلات کم آبی باید از سال‌های گذشته تدبیر می شد. با هیچ‌کس جز مردم عقد اخوت نداریم و مصمم هستم با ترک فعل ها در این زمینه برخورد کنم.»

طی روزهای اخیر مسئولین استان همدان در رابطه با خشکسالی و کاهش منابع آبی در این استان هشدار داداه اند و داوود شاهسوند معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با هشدار خشکسالی در استان گفته است که در سال جاری آبی ۲۳ درصد نسبت به سال گذشته و ۳۴ درصد نسبت به بلندمدت کاهش بارندگی داشتیم.

همچنین حمیدرضا نیکداد معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز اعلام کرد که ذخیره سد اکباتان به اتمام رسیده و فقط تا هفت یا هشت روز دیگر آب دارد.

همچنین اعلام شده است که با توجه به اینکه ذخیره آبی سد اکباتان وضعیت خوبی ندارد، سهمیه بندی آب در این استان اجرا خواهد شد.

در سال های اخیر بسیاری از کارشناسان در رابطه با بحران کم آبی و خشک شدن منابع آبی در کشور هشدار داده اند که هر روز نیز شاهد بروز مشکلاتی در این خصوص برای مردم نقاط مختلف کشور هستیم.

دکمه بازگشت به بالا