اخبارنفت و گاز

حدود سه هزار روستای کشور پارسال از نعمت گاز بهره مند شدند

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه سال ۹۹ زرین ترین برگ مدیریت گازرسانی در کشور رقم خورد، اعلام کرد که در این مدت ۲ هزارو۹۱۸ روستا ، ۲۵ شهر و ۶ هزارو۷۰۰ کارخانه کشور به شبکه گاز سراسری پیوستند.

غلامرضا مشایخی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت گاز البرز افزود:  اسفند ماه پارسال تمام اعتبارات پروژه های  گازرسانی ۳۱ استان کشور پرداخت شد و هیچ پیمانکاری معطل مطالبات خود در کشور نماند.

وی بیان داشت : امسال با همان انضباط مالی سال گذشته توانسته ایم  بخش دیگری از پرداخت ها را به استان ها داشته باشیم .

مشایخی افزود: در برنامه کاری امسال ، چشم انداز توسعه گاز در سال ۱۴۰۱ نیز دیده شده است تا شرکت های گاز استان ها بتوانند و با دورنمای مناسب به مردم خدمات رسانی کنند.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت  ملی گاز ایران گفت : البرز با توجه به شرایط خاص جغرافیایی و جمعیتی  در بودجه ریزی شرکت گاز ملی ایران ویژه دیده شده  است .

وی بیان داشت : اکنون این استان با داشتن ۹۱۰ هزار مشترک گاز دارای شرایط خاص است که برای توسعه و نگهداری شبکه های گاز این استان اعتبار  امسال آن ۱۰۰ میلیارد تومان بیشتر از سال گذشته  پیش بینی شده است.

حسین تقی نژاد مدیرعامل پیشین شرکت گاز استان البرز در این آیین گفت : البرز یک استان متفاوت با سایر استان ها است و همه سرمایه گذاران تمایل دارند که در این منطقه سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد: سالانه بین ۳۵ تا ۴۰ هزار اشتراک جدید در این استان داریم ، هرچند که قدمت شبکه گازرسانی آن بالای ۳۵ سال است و می بایست به نگهداری این شبکه ها  توجه ویژه شود.

مدیرعامل پیشین شرکت گاز استان البرز افزود: جمعیت در این استان ۳.۲  درصد است در حالی که در برخی از استان ها مانند همدان و لرستان منفی است.

تقی نژاد اظهار داشت : بودجه شرکت گاز استان البرزر ۲۸۰ میلیارد تومان است که ۹۰ درصد آن صرف حقوق و دستمزد می شود.

وی ادامه داد : شرکت گاز البرز به خاطر خدمات رسانی گسترده  سرآمد تمام دستگاه های اجرایی در استان شناخته شده  و در زمان حاضر ۲۵ پروژه گازرسانی در دست اقدام داریم.

تقی نژاد  گفت : اجرای صحیح پروتکل های بهداشتی موجب شده تا حتی یک کارگر در مجموعه شرکت گاز البرز به کرونا مبتلا نشود و کارها در شرایط کرونایی با سرعت و شتاب بالایی در این استان پیش رفته است.

 مدیرعامل پیشین شرکت گاز استان البرز بیان داشت : از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون هیچ پروژه گازرسانی در استان البرز تعطیل نشده و مراقبت از سلامت نیروی انسانی در کنار خدمات رسانی به مردم به خوبی پیش رفته است.

وی با بیان اینکه  گازرسانی به روستاهای کوهستانی در حاشیه جاده کرج – چالوس اجرایی شده است ، افزود: فاز اول این پروژه به اتمام  رسیده ،  فاز دوم در حال اجرا و فاز سوم در حال قرارداد با پیمانکار است.

تقی نژاد گفت :  خط انتقال گاز از بویین زهرا به کرج در حال اجرا است که فاز اول حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و  فاز ۲ هم ۵۰ درصد آن انجام شده است  که امیدواریم در چند ماه آینده شاهد پیشرفت این پروژه باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان کوهستانی طالقان طی سال های اخیر مورد نگاه ویژه گازرسانی قرار گرفته است ، بیان داشت: اکنون افزون بر شهر طالقان ، ۳۳روستای آن از نعمت گاز طبیعی بهره مند است و ۲۴ روستای دیگر در دست اقدام قرار دارد.

سهراب نجار سرپرست جدید شرکت گاز استان البرز در این آیین گفت: همه دست به دست هم بدهیم تا پروژه های ناتمام را انجام بدهیم و نباید  هیچ پروژه گازرسانی معطل بماند.

وی بیان داشت: تازمانی که مسئول هستیم رضایت مردم را جلب خواهیم کرد و توجه به تلاشگران عرصه گازرسانی نیز در اولویت کاری شرکت گاز استان قرار دارد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا