اخباراختصاصینفت و گاز

آتش‌سوزی پالایشگاه تهران به منابع آب آشامیدنی منطقه آسیبی نزد

معاون نظارت و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران – شهرری با بیان اینکه آب آشامیدنی باقرشهر پس از بروز حادثه پالایشگاه تهران به صورت مستمر پایش می‌شود، گفت: نشت موادنفتی و آتش‌سوزی در این پالایشگاه به منابع تامین آب آشامیدنی این منطقه آسیبی وارد نکرده است.

حسین نامداری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پس از بروز حادثه نشت مواد نفتی و آتش سوزی در مخازن پالایشگاه بزرگ تهران، در یک عملیات پنج ساعته، از ۱۶ چاه محدوده پالایشگاه شامل چاه های شهری و روستایی زیر پوشش امور آبفای باقرشهر، نمونه برداری مخصوص اندازه گیری ترکیبات نفتی و مواد آلی آب صورت گرفت.  

وی اظهار داشت: در ادامه  نمونه های مورد نظر در سریع ترین زمان ممکن  و با دقت آنالیز و بررسی شد که بر اساس نتایج حاصل از نمونه های بررسی شده، حادثه اخیر پالایشگاه تهران تاکنون تاثیری بر روی کیفیت آب آشامیدنی نداشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: پایش سلامت آب آشامیدنی از لحاظ آلاینده های نفتی با هماهنگی مرکز بهداشت با جدیت و به طور مستمر تا حصول اطمینان از عدم تاثیرگذاری حادثه بر روی منابع تامین در میان مدت و دراز مدت ادامه خواهد داشت.

ساعت ۱۹ و ۱۸ دقیقه عصر روز چهارشنبه ۱۲ خردادماه حادثه آتش‌سوزی وسیعی به دلیل نشتی یکی از مخازن ضایعات نفتی پالایشگاه تهران رخ داد که گروه‌های امدادی و آتش‌نشانی به‌منظور مهار و خاموش کردن آتش به‌سرعت وارد عمل شدند و  پس از ۲۴ ساعت تلاش نیروهای امدادی و آتش نشانی آتش‌سوزی این پالایشگاه مهار و آتش کاملا خاموش شد.

شرکت پالایش نفت تهران با ظرفیت پالایش ۲۵۰ هزار بشکه در روز در حدود ۱۷ تا ۲۰ درصد انرژی کشور را تولید می کند، این پالایشگاه سال ۱۳۴۷ تأسیس شده و اینک مشتمل بر ۲ پالایشگاه جنوبی و شمالی است.

شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران- شهرری، ۲۷۶ هزار مشترک آب شهری و روستایی و ۱۸۴ هزار مشترک فاضلاب دارد.

شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ شهر تهران به مرکزیت شهرستان ری، منطقه ای به وسعت ۸۰ کیلومتر مربع از شهر تهران، ۵ شهر باقرشهر، کهریزک، حسن آباد، خاورشهر و قیام دشت و ۷۲ روستای جنوب تهران و شهرستان ری را شامل می شود.  محدوده عملیاتی شرکت در حال حاضر ۱۲۸کیلومتر مربع  است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا