آب و برقاخبارمحیط زیست

نماینده ارومیه: رئیس جمهور به تعهد خود برای احیای دریاچه ارومیه عمل کند

روح‌الله حضرت‌پور، نماینده ارومیه در جلسه روز شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در تذکری به دولت و وزیر نیرو اظهار کرد: امروز نه تنها مردم ارومیه و مردم ایران بلکه همه دنیا در حال فریاد زدن برای دریاچه ارومیه هستند، اما وزیر نیرو و کسانی که در این حوزه صاحب مسئولیت هستند به خودشان زحمت نمی‌دهند که حتی در مورد این دریاچه صحبت کنند.

وی افزود: انگار نه انگار که ۹۵ درصد از آب دریاچه ارومیه خشک شده و زندگی ۱۵ میلیون نفر به خطر افتاده و هزاران میلیارد بودجه با سوء مدیریت به هدر رفته است.

این نماینده مجلس خطاب به رئیس جمهوری گفت: مردم آذربایجان از رئیس جمهوری انتظار دارند و همچنین گله‌مند هستند؛ شما به تعهد خود عمل نکرده‌اید؛ شما می‌خواهید مشکل زیست محیطی منطقه غرب آسیا را حل کنید اما در حل بحران دریاچه ارومیه مانده‌اید.

حضرت‌پور خاطرنشان کرد: انتظار داریم تا نمایندگان دولت فوراً در منطقه حضور یابند؛ چرا که باید با مردم صحبت کنند و به آنها گزارش دهند. دولت مردمی باید به مردم در عمل اهمیت بدهد نه فقط در شعارها.

وی همچنین با اشاره به تصمیم دولت در زمینه افزایش خصوص مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: دولت با افزایش ناچیز ۱۰ درصدی حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی برای بیش از یک میلیون و پانصد هزار بازنشسته در کشور نارضایتی ایجاد کرده است و لازم است که این موضوع اصلاح شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با تاکید بر اینکه رسیدگی به موضوع حقوق بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی از ضروریات امروز کشور است، اظهار کرد: کمیته تطبیق مصوبات مجلس با رای خود افزایش غیرقانونی دولت را ابطال کرده است. با توجه به اینکه امروز فرزندان عزیز تمام بازنشستگان بعد از ازدواج نیز نیازمند حمایت مادی و معدنی پدران خود هستند، باید مصوبه دولت در خصوص حقوق بازنشستگان غیرقانونی اعلام و بدون فوت وقت نسبت به اصلاح نرخ افزایش حقوق این اقشار اقدام شود.

دکمه بازگشت به بالا