آب و برقاخبار

مدیریت منابع آبی نیازمند کار کارشناسی است

با اشاره به وضعیت منابع آبی کشور در آستانه فصل گرما؛ بیان کرد: کمیسیون عمران در سال جاری برنامه خوبی را برای مدیریت منابع آبی کشور پیش بینی کرده است. در سال جاری ما با تنش آبی مواجه بوده و حدود ۳۰۰ شهر کشور با این تنش مواجه هستند. یکی از ریشه‌های آن به بحث  عقب ماندگی‌ها در حوزه سدسازی‌ها و سایر کارهای زیرساختی که باید انجام می‌شد، باز می گردد.

وی اظهار کرد: مجلس در بودجه ۱۴۰۱ اعتبارات خوبی را برای وزارت نیرو به منظور مقابله با تنش آبی پیش‌بینی کرده است. قدم‌های خوبی در بودجه سال جاری به منظور اجرا و تکمیل پروژه‌های سدسازی و انجام سایر کارهای زیرساختی برداشته شده است. مدیریت منابع آبی به کمیسیون عمران باز می‌گردد و کمیسیون نیز این موضوع را با جدیت دنبال می‌کند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به طور کلی بودجه ۱۴۰۱ وزارت نیرو نسبت به سال گذشته رشد خوبی را داشته است. این اعتبارات باید به درستی در مسیر مواجه به تنش آبی هزینه شود. در آستانه ورود به فصل گرما و افزایش مصرف در حوزه آب و برق انتظار می‌رود وزارت نیرو مدیرت خوبی را برای مواجهه با تنش آبی اعمال کند.

وی در ادامه تاکید کرد: امیدواریم وزارت نیرو مدیریت تخصیصی، دقیق و با نظارت کامل در سطح کشور به منظور  مدیریت منابع آبی کشور داشته باشد تا خاموشی ها نیز به حداقل کاهش یابد. اگر مدیریت خوبی در این حوزه اعمال نشود، شاهد اتفاقات خوبی نخواهیم بود.

دکمه بازگشت به بالا