اخبارانتخابات

سعید جلیلی کنار می رود؟

غلامرضا مصباحی مقدم روز سه شنبه، خطاب به نامزدهای انتخابات سال ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: نیت نامزدهای انتخابات باید خدمت به خلق برای جلب رضایت پروردگار باشد و در این صورت است که هرگونه شائبه خودستایی و گزافه گویی در مورد خود از بین می‌رود و حقایق و شناخت خود از مسائل مختلف داخلی و خارجی و راه های حل آنها را به جای تخریب دیگر نامزدها بیان می‌کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: نامزدهای انتخابات بنای تخریب رقیب را نداشته باشند که بداخلاقی در تبلیغات انتخاباتی حداقل اثرش این است که ارزش اخلاق را در جامعه پایین می‌آورد و جمهوری اسلامی نظامی است مبتنی بر شرع و اخلاق و مروج آن، بنابراین لازم است نامزدهای انتخابات حرمت رقبا و هواداران آنها را نگه دارند تا شاهد انتخاباتی سالم، اخلاقی و عادلانه باشیم.

مصباحی مقدم با بیان اینکه ۸۰ درصد ظرفیت اقتصاد کشور در داخل و تنها ۲۰ درصد مربوط به مناسبات خارجی و بین المللی است، گفت: مردم نامزدی را در انتخابات برگزینند که به این ظرفیت‌های داخلی، به ویژه نیروی انسانی جوان و نخبه توجه دارد.

وی در خصوص وعده‌های انتخاباتی نامزدها نیز خاطرنشان کرد: وعده‌هایی مثل افزایش یارانه فقط در اختیار رییس جمهوری نیست و اگر بخواهد اجرایی شود باید به مجلس پیشنهاد داده شده و بعد از تصویب مجلس، توسط شورای نگهبان نیز تایید شود و در عین حال، هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نباید آنرا خلاف سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری تشخیص دهد. بنابراین، وعده‌ها گاهی وعده سرخرمن است و نمی توان روی آن حساب باز کرد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره فعالیت‌های این تشکل سیاسی در انتخابات نیز گفت: جامعه روحانیت مبارز از حدود ۱۰ ماه قبل، به انتخابات ورود کرده و شورای وحدت اصولگرایان را با حضور نمایندگان احزاب، تشکل های جوانان، زنان، استادان دانشگاه‌ها، معلمان و سایر اقشار مختلف مردم شکل داد. هدف جامعه روحانیت برای رسیدن به نامزد واحد در انتخابات ریاست جمهوری محقق شد و آیت الله ابراهیم رییسی نامزد شورای وحدت اصولگرایان است و جامعه روحانیت هم از این نامزد حمایت می کند و تابع خواست جمعی شوراست.

مصباحی مقدم با بیان اینکه بالا بودن مشارکت اولویت شورای ائتلاف اصولگرایان و جامعه روحانیت مبارز است، خاطرنشان کرد: شورا فقط یک نفر را به مردم معرفی خواهد کرد اما مردم حق دارند به هرکس که مایل بودند رای دهند و سید ابراهیم رییسی منحصرا نامزد شورای وحدت اصولگرایان است و اینکه دیگر نامزدهای اصولگرا به نفع رییسی از انتخابات کناره گیری کنند یا تا روز انتخابات در صحنه بمانند به نظر شخصی خود آنها بستگی دارد و ممکن است کناره‌گیری نکنند.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی، دستاوردهای اساسی خوبی در بیش از چهار دهه گذشته داشته و جایگاه کشور را از جایگاه پایین منطقه ای به جایگاه رفیع منطقه ای رسانده است و امیدواریم که در گام دوم انقلاب اسلامی با حضور پرشور مردم و خصوصا نسل جوان به جایگاه برتری در جهان برسیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا