آب و برقاخبار

وزیر نیرو: سد بالاخانلو در دولت سیزدهم تکمیل می‌شود

علی اکبر محرابیان روز چهارشنبه در بازدید از سد بالاحانلو در شهرستان بویین زهرا که در جریان سفر استانی رییس جمهور انجام شد،افزود: بنا است در این سفرها، پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنیم و در همین راستا باید تسریع در روند اجرایی سد بالاخانلو یکی از اولویت های شرکت آب منطقه‌ای قزوین باشد. 

وی ادامه داد: این طرح ها و پروژه های مشابه آن  که ضرورت بالایی در تکمیل و بهره‌برداری آنان است، معمولا از محل اعتبارات چندین ارگان و نهاد و با همراهی مجلس تامین می شود.

 وزیر نیرو با بیان اینکه، سدبالاخانلو  از جمله پروژه های حایز اهمیت برای استان قزوین است، تصریح کرد: چنانچه روند اجرایی این سد از سوی پیمانکار تسریع یابد و  خود را به دهه فجر برساند، مابقی اعتبارات آن نیز تامین می شود. 

وی ادامه داد: سد بالاخانلو جزو پروژه‌های ویژه در نظر گرفته شده است مژده بهره‌برداری کامل آن در دولت سیزدهم را به مردم قزوین خواهیم داد.

وزیر نیرو گفت: طرح های ویژه باید طرح هایی باشد که در این دولت به پایان برسد.

محرابیان خاطرنشان کرد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام از جمله در بخش آب و برق در سفرهای استانی رییس جمهور با جدیت دنبال و پیگیری می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در این بازدید گفت: مطالعات سد بالاخانلو مربوط به سال ۱۳۸۰ است اما اجرای آن از سال ۱۳۹۱ کلید خورده است. 

یدالله ملکی، افزود: تکمیل سد بالاخانلو که پروژه آبرسانی به پنج شهر شال، سگزآباد، دانسفهان و بویین زهرا و ۳۰ روستا را عهده دار است تا به امروز در پیچ و خم اعتبارات است. 

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ برای این پروژه بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: برای تکمیل سد بالاخانلو نیازمند ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم. 

این مسوول همچنین افزود: تصفیه خانه و خط انتقال این پروژه یکی از بزرگترین دغدغه های ما در خصوص تکمیل آن است و چنانچه اعتبار لازم برای این پروژه تامین شود، تا سه سال آینده شاهد بهره‌برداری کامل آن خواهیم بود. 

 نماینده مردم بویین زهرا و آوج هم در ادامه خاطرنشان کرد: پروژه سد بالاخانلو میراث دولت نهم و دهم است و پیمانکار این پروژه با تمام کم لطفی هایی که در دولت دوازدهم با آن مواجه بود، بنا به تعهدی که داشت این پروژه را نگاه داشت. 

روح الله عباسپور همچنین تصریح کرد: این سد که در آن آب جریان دارد و جزو ضروریات استان است، یک روز به دستور استاندار وقت قزوین در دولت پیشین متوقف شد و انتظار می رود تکمیل آن هرچه زودتر صورت گیرد و در زمره پروژه های ویژه دولت قرار گیرد. 

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد:  در صورت مساعدت وزیر نیرو و  تامین منابع مالی این سد تا ۶ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد. 

عباسپور ضمن درخواست اعتبار برای این پروژه حیاتی استان از زحمات محرابیان وزیر نیرو تشکر کرد و افزود: از زمانی که آقای محرابیان به سمت وزارت نیرو منصوب شدند، این وزارتخانه  پویا شده و با شناخت از روحیه وی یقین دارم نسبت به این پروژه دغدغه مند خواهند بود. 

شهرستان بویین زهرا، با ۱۳۲ هزار نفر جمعیت  جنوب شرق قزوین قرار دارد و یکی از قطب های کشاورزی استان است. 

رییس جمهور و هیات همراه بعدازظهر امروز چهارشنبه در قالب سفرهای استانی دولت سیزدهم به قزوین سفر کرده است.

رییس جمهور پیش از این به ۱۹ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان، مازندران، مشهد و البرز سفر کرده بود.
 این سفر سومین سفر استانی آیت‌الله رئیسی در سال ۱۴۰۱ و بیستمین سفر وی در هشت ماه گذشته است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا