آب و برقاخبار

اختصاص سهم دولت برای آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی

حسین امامی روز جمعه افزود: در مجموع ۲۵۶ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۴۹ روستای استان نیاز است که مقرر شد ۲۰۲ میلیارد تومان از سوی دولت و ۵۴ میلیارد تومان دیگر توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تامین شود که دولت سهم خود را به‌صورت کامل اختصاص داد.

وی اظهار داشت: با اختصاص این اعتبار طرح‌های آبرسانی به ۴۹ روستای استان خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد و ۱۵ هزار نفر در سال جاری از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: مجموع اعتبارات سال گذشته این شرکت ۶۸۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۴۸۰ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: بخش عمده‌ این اعتبارات و بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان مربوط به طرح‌های آبرسانی روستایی بوده که نویدبخش تحول ویژه در آبرسانی به روستاهای استان است.

امامی گفت: بیش از ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد شبکه آبرسانی در خراسان جنوبی وجود دارد که براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته طی ۲ سال آینده تمامی این روستاها با اولویت مناطق مرزی و محروم از آب شرب سالم برخوردار خواهند شد.

وی با اعلام اینکه به دنبال پایدارسازی شبکه‌های آب با اجرای طرح‌های مختلف در روستاهای استان هستیم افزود: با وجود تلاش وافر و پرهزینه برای آبرسانی در خراسان جنوبی هدررفت آب یکی از مشکلات اساسی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اظهار داشت: هدررفت آب در شبکه روستایی ۴۰ درصد و در شبکه شهری ۳۲ درصد است که رفع این مشکل نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا