اخباررمز ارز

بیش از ۳۱ هزار دستگاه ماینر در دو سال گذشته در اصفهان کشف شد

منصور شیشه‌فروش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این دستگاه‌ها در یک هزار و ۱۸۸ محل شناسایی شد، افزود: میزان برق مصرفی دستگاه های ماینر کشف شده ۸۴ مگاوات بود.

وی با بیان اینکه شناسایی و برخورد با استفاده کنندگان غیر مجاز از دستگاه‌های تولید رمز ارز از سال ۹۸ شروع شده است، ادامه داد: امسال حدود ۱۲ هزار و ۳۵۲ دستگاه ماینر در ۸۰۲ محل با مصرف برق ۳۷ مگاوات شناسایی شد.  

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر لزوم شناسایی ماینرهای غیر مجاز اظهار داشت: شرکت‌های برق موظف به برخورد با مشترکان پُر مصرف هستند و در صورت شناسایی استفاده‌کنندگان غیر مجاز از دستگاه‌های “ماینر” باید با مُتخلفان برخورد شود.

وی با بیان اینکه شناسایی و برخورد با متخلفان استفاده از دستگاه‌های تولید رمز ارز غیر مجاز با همکاری نیروهای امنیتی، انتظامی و بخش های مختلف همچنان ادامه دارد، گفت: بر اساس اعلام وزارت نیرو و شرکت توانیر در راستای تامین برق پایدار، استان اصفهان به ۲ هزار مگاوات برق نیاز دارد و باید سرمایه گذاری لازم در این زمینه انجام شود.

وی، مهمترین راهکار رفع مشکلات انرژی برق در استان را تولید سالانه ۲ هزار مگاوات برق و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی و گازی دانست و تصریح کرد: اصفهان ظرفیت بسیاری برای توسعه استفاده از انرژی خورشیدی و بادی دارد و لازم است تسهیلات بانکی مورد نیاز در این زمینه تامین شود.

شیشه فروش گفت: برای تامین برق پایدار و جلوگیری از اعمال محدودیت ها در استان باید زیرساخت‌های توسعه و استفاده از انرژی های خورشیدی و بادی را در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه تابستان امسال با مشکل کمبود برق در استان مواجه شدیم و محدودیت هایی در بخش های مختلف صنعت اعمال شد، اضافه کرد: در فصل زمستان نیز بدلیل کمبود گاز و کمبود تولید نیروی برق در کشور، محدودیت هایی وجود داشت.
به گزارش ایرنا، استان اصفهان با افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت دارای حدود سه میلیون مشترک برق است که یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک در شهرستان اصفهان هستند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا