اخبارنفت و گاز

گسترش همکاری‌ها در حوزه انرژی، نتیجه توجه دولت سیزدهم بر توسعه روابط منطقه‌ای

«سیدموسی موسوی» به سفر رئیس‌جمهوری و شماری از اعضای کابینه به قطر و حضور در نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) اشاره کرد و افزود: سفر رئیس‌جمهوری به دوحه نشان‌دهنده اراده جدی جمهوری اسلامی برای اولویت بخشی به همکاری با کشورهای همسایه و تقویت سیاست همسایگی است.

وی به دیدارهای رئیس‌جمهوری با همتایان خود در حاشیه نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز اشاره کرد و گفت: این دیدارها مسیر را برای گسترش همکاری‌ها و ادامه رایزنی‌ها با اعضای این مجمع فراهم می‌کند.

موسوی تصریح‌کرد: در جهان امروز، اهمیت انرژی از یک کالای صرف اقتصادی فراتر رفته و به یکی از پایه‌های امنیت کشورها تبدیل شده است. بسیاری از کشورها روابط خود را مبتنی بر آن تنظیم می‌کنند و انرژی محور بسیاری از همکاری‌های دو یا چندجانبه است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: کشور ما با در اختیار داشتن بزرگ‌ترین ذخایر هیدروکربوری، ظرفیت آن را دارد تا به یکی از مهم‌ترین بازیگران در عرصه دیپلماسی انرژی بدل شود و توجه ویژه دولت سیزدهم بر توسعه روابط منطقه‌ای زمینه مناسبی برای ایجاد همکاری‌های دو یا چندجانبه در حوزه انرژی ایجاد می‌کند.

رئیس‌جمهوری ایران دوم اسفند ماه در سفری رسمی و با هدف شرکت در ششمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز به دوحه سفر کرد و مورد استقبال رسمی امیر قطر در فرودگاه قرار گرفت.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا