آب و برقاخبار

ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی ایران به ۷۰ هزار مگاوات رسید

«افزایش ظرفیت نیروگاهی با استفاده از فناوری‌های نوین و با بازدهی بالا» یکی از سرفصل‌های برنامه‌هایی است که «علی اکبر محرابیان» به عنوان وزیر نیروی دولت سیزدهم در هنگام معرفی به مجلس شورای اسلامی آن را ارائه کرد.

اکنون و براساس گزارش تازه وزارت نیرو، هدف افزایش ظرفیت نیروگاهی کشور محقق شده است و آنگونه که «محسن طرزطلب» گفته از شهریورماه امسال تاکنون حدود یک‌هزار مگاوات نیروگاه حرارتی جدید به شبکه سراسری برق کشور متصل شده‌اند.

وی افزود: این واحدها شامل بخش گاز نیروگاه‌های هنگام و ایران LNG و بخش بخار نیروگاه‌های جهرم، هریس و ارومیه بوده است.

مدیرعامل برق حرارتی خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۸۷ واحد تولید برق حرارتی در ۱۲۹ نیروگاه حرارتی کشور احداث شده است که با افتتاح پروژه نیروگاه ارومیه تعداد واحدهای حرارتی تحت مالکیت بخش خصوصی و صنایع به ۳۸۳ واحد و ظرفیت در اختیار این بخش به بیش از ۴۷ هزار مگاوات رسیده است.

طرزطلب افزود:  ۶۷ درصد از مجموع ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی در اختیار بخش خصوصی است.

وی ادامه‌داد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان امسال از طریق احداث واحدهای جدید و ارتقای توان تولید واحدهای موجود حدود یک‌هزار و ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده خواهد شد.

پیشتر وزیر نیرو گفته بود: امسال پیش‌بینی شده تا بیش از ۶ هزار مگاوات در حوزه انرژی حرارتی به ظرفیت کشور اضافه شود و تا امروز بر اساس برنامه به پیش رفتیم و این رکوردی تاریخی است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا