آب و برقاخبار

افزایش مصرف برق صنایع به دنبال کاهش مصرف بخش خانگی

هفته‌های اخیر بخش صنعت کشور در یک همراهی با صنعت برق برای تامین برق مورد نیاز بخش خانگی مصارف خود را کاهش داده و با محدودیت‌هایی هم روبرو شده بود به گونه‌ای که میزان مصرف این بخش به حدود ۲ هزار مگاوات کاهش یافته بود.

همین امر به گفته مسوولان صنعت برق سبب شده بود این صنعت بتواند نیاز بخش خانگی و سایر بخش‌ها را با کمترین مشکل برآورده سازد.

اما همزمان با کاهش محسوس دمای هوا که موجب خاموش شدن تعداد زیادی وسایل سرمایشی شده است بخش صنعت مصرف خود را افزایش داده تا بتواند نیازهای کشور را تامین کند.

این بخش از روزجمعه گذشته( ۱۹ شهریورماه) مصرف خود را افزایش داد به گونه‌ای که در این روز میزان مصرف صنایع به ۵ هزار مگاوات رسید و این درحالی بود که در بخش خانگی میزان مصرف به ۴۷ هزار مگاوات کاهش یافته بود.

روز گذشته (شنبه بیست شهریورماه) اما مصرف برق بخش صنایع در ساعت ۱۲ و ۴۳ دقیقه به رقم چهار هزار و ۳۹۱ مگاوات کاهش یافت و گرچه نسبت به روز جمعه این میزان کاهشی بود اما نسبت به هفته های اخیر روند افزایشی را نشان می‌دهد.

میزان مصرف البته در این ساعت در بخش خانگی با افزایش نسبت به روز جمعه همراه شده و به عدد ۶۵ هزار و ۷۲۷ مگاوات رسید که نسبت به روزهایی که مصرف بیش از ۶۲ هزار مگاوات بود کاهش محسوس یافته است.

بخش صنعت در ساعت های شبانگاهی شب گذشته بازهم با کاهش مصرف روبرو شد به گونه ای که در ساعت ۲۰ و ۱۲ دقیقه میزان مصرف این بخش به چهار هزار و ۱۶۸ مگاوات کاهش یافت.

بخش خانگی هم شب گذشته در ساعت ۲۰ و ۱۲ دقیقه با کاهش مصرف روبرو شد و میزان مصرف آن به عدد ۵۴ هزار و ۱۶ مگاوات رسید.

«مصطفی رجبی مشهدی» مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران  پیشتر در باره کاهش محدودیت برای صنایع گفت: در هفته‌های پیش رو محدودیت‌ها در بخش صنایع کاهش بیشتری خواهد یافت.

همچنین وی از تلاش برای کاهش محدودیت مصرف برق صنایع از مهرماه آینده خبرداده بود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا