آب و برقاخبار

ایمن سازی منطقه رانشی جاده اختصاصی سد لتیان به نیروگاه کلان

شرکت آب منطقه ای تهران، علیرضا ارسطویی  با بیان این خبر، گفت: علیرغم هشدارهای مکرر و نصب علایم‌ هشداردهنده مبنی بر ممنوعیت توقف و شنا در دریاچه سد لتیان، بسیاری از گردشگران به دلیل نبود موانع لازم و اشراف به دریاچه سد در منطقه رانشی، در محدوده مذکور توقف و گاهی اقدام به شنا می کردند.

ارسطویی با اشاره به خطر سقوط ناشی از توقف در جاده رانشی مذکور و همچنین خطر جدی غرق شدگی شناگران در دریاچه سدها، تصریح کرد: به منظور حفظ جان شهروندان و جلوگیری از بروز خطرات جبران ناپذیر، با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب لواسانات، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شمیرانات و با مساعدت و همراهی مجری طرح جلوگیری از آلودگی آب شرب تهران بزرگ، نسبت به خرید و نصب ۸۳ عدد نیوجرسی، در منتهی الیه سمت چپ جاده مذکور و در منطقه رانشی اقدام شد .

وی ادامه داد: با این کار، کلیه مبادی دسترسی غیر ایمن به دریاچه سد لتیان در این منطقه مسدود شد.

ارسطویی خاطرنشان کرد: علاوه بر نصب نیوجرسی نصب بنرهای هشدار خطر غرق شدگی نیز توسط مامورین این امور در این محل نصب و هماهنگی لازم با اداره راهداری، جهت نصب تابلوهای راهنما و رنگ آمیزی نیوجرسی ها بعمل آمد.

سد لَتیان بر روی رودخانه جاجرود در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی تهران و در جنوب شهر لواسان قرار گرفته‌است. این سد بتنی یکی از منابع اصلی تأمین آب تهران است که ۳۰ درصد از آب شرب شهر تهران را تأمین می‌کند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا