آب و برقاخبار

۱۴ هزار مگاوات ناترازی تولید و عرضه برق مدیریت شد

روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران”همایون حائری” در جلسه ای ویدیو کنفرانسی با شرکت های برق منطقه ای و توزیع سراسر کشور، مدیریت ۱۴ هزار مگاوات کمبود را کاری بسیار دشوار خواند.

وی ادامه داد: ۱۴ هزار مگاوات کمبود با حرکتی یکپارچه توسط همکاران صنعت برق انجام گرفت و باعث شد تا اینجای کار بتوانیم اثری ماندگار را بر جا بگذاریم. هرچند مشکلاتی هم برای مردم پیش آمد اما با پایمردی و زحمات شبانه روزی شما این مشکلات به حداقل رسید.  
معاون وزیر نیرو از همکاری شرکت های برق منطقه ای و توزیع، نیروگاه ها و مرکز پایش و مدیریت شبکه به عنوان مثلث تاب آوری یاد کرد و گفت همکاری این مثلث باید ادامه یابد و پس از عبور از این دوره تجربه های خوب و بد برای استفاده در آینده به صورت مستند ثبت شود.  
در ادامه این جلسه “محمد حسن متولی زاده” مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) نیز با تشکر از زحمات همکاران در همه بخش های صنعت برق گفت: با توجه به اینکه روزهای خیلی سختی را پشت سر گذاشته ایم، توانستیم با تلاش های صورت گرفته و اقدام های انجام شده تا این لحظه برق کشور را مدیریت کنیم که این خود نقطه قوت همکاران ما در صنعت برق است.  
وی افزود هیچ کشور و مجموعه برقی در دنیا وجود ندارد که بتواند این حجم از ناترازی را اداره کند. مدیریت این دوره هرچند سخت بود اما با همت همکاران و مشارکت مردم تا این لحظه انجام شد.  
در ادامه این جلسه “مصطفی رجبی مشهدی” مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: ضمن تشکر از تلاش همکاران شرکت های برق منطقه ای و توزیع نیروی برق با توجه به تعطیل بودن امروز و کاهش ۲ تا ۳ درجه ای میانگین دمای کشور نسبت به هفته گذشته، همچنان حداکثر تولید نیروگاه های برق حرارتی و برق آبی که در اختیار داشتیم را در مدار تولید قرار دادیم.  
مصطفی رجبی مشهدی ضمن تشکر از همکاران شرکت های برق منطقه ای و توزیع افزود: قطعا روزهای تاسوعا و عاشورا و جمعه اگرچه تعطیل هستند اما مصرف برق بیش از توان تولید نیروگاه های کشور است و مدیریت مصرف به ویژه در ساعات اوج بار امری ضروری است.
وی به همکاران صنعت برق گفت: همه تلاش هایی که از طرف شما صورت می گیرد شرایط را برای چنین روزهایی پایدار می کند و برای روزهای آینده نیز همچنان باید جانب احتیاط را رعایت کنیم.
سخنگوی صنعت برق روز شنبه آینده را روزی گرم دانست و افزود: با توجه به تعطیلی این روز برآورد ما این است که نیاز مصرف رشد قابل ملاحظه ای خواهد داشت و به طور قطع اقدام های مدیریت بار به ویژه صنایع بزرگ باید برای روزهای شنبه و یکشنبه ادامه یابد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا