آب و برقاخبار

توان محرابیان برای ریل‌گذاری درست نظام مدیریتی صنعت برق

آیت الله ابراهیم رییسی در ۲۰مردادماه «علی اکبر محرابیان» را به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو به مجلس معرفی کرد.

«محمدرضا صفری» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره «علی اکبر محرابیان»   که به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو در کابینه دولت سیزدهم قرار گرفته و اینکه آیا وی می تواند از سد مشکلاتی که در حوزه آب و برق ایجاد شده است، عبور کند، خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی نیرو، نقاط قوت متعددی دارد که یکی از آنها آشنایی وی با ساختار دستگاه های اجرایی است، این امر کمک می کند تا برنامه های وزارت نیرو با سرعت بیشتری عملیاتی شود.

مدیر طرح مطالعات راهبردی کاهش تلفات انرژی پژوهشگاه نیرو خاطرنشان کرد: صنعت برق امروز بیشتراز اینکه نیاز به متخصص داشته باشد، نیازمند کسی است که با سیاست های کلان و قوی، این صنعت استراتژیک را مدیریت کند.

صفری تصریح کرد: علی اکبر محرابیان نقاط قوت زیادی دارد که می تواند از آن برای تحقق برنامه های توسعه‌ای وزارت نیرواستفاده کند.

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی نیرو از نظر علمی سطح بسیار بالای دارد، خاطرنشان کرد: با چینش مدیران کاربلد و متخصص در وزارت نیرو، حل مشکلات آب و برق کشور امکانپذیر است.

مدیر طرح مطالعات راهبردی کاهش تلفات انرژی پژوهشگاه نیرو با بیان اینکه با تدبیر شایسته تمام چالش های پیش آمده حل شدنی است، گفت: کشور با مشکلات اساسی در صنعت آب و برق مواجه است و این مشکلات زمانی حل خواهد شد که به عنوان یک ضرب الاجل به آن نگاه شود.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح نظام اقتصادی صنعت برق، مهم ترین کاری است که وزیر نیرو دولت سیزدهم بایستی دنبال کند، گفت: اصلاح نظام مدیریتی صنعت برق هم دیگر نکته ای است که باید در دوره جدید مورد توجه و بازنگری قرار گیرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا