آب و برقاخبار

اخذ مجوز زیست‌محیطی احداث بخش بخار نیروگاه سبلان

روز دوشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو،”حمید سرداری” افزود: احداث واحدهای بخار نیروگاه سبلان اردبیل در قالب طرح‌های بیع‌متقابل به منظور افزایش تولید برق، پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه و همچنین افزایش بازدهی نیروگاه‌های گازی با تبدیل آن به سیکل‌ترکیبی در دستور کار قرار گرفته است.
مجری پروژه‌های بیع متقابل شرکت برق حرارتی ادامه داد: نیروگاه سبلان دارای ۶ واحد گازی و سه واحد بخاری است که با تکمیل بخش بخار نیروگاه، مجموع ظرفیت آن به یک‌هزار و ۴۴۰ مگاوات خواهد رسید.
وی ظرفیت بخش بخار این نیروگاه را ۴۸۰ مگاوات اعلام کرد و گفت:‌ واحد اول بخار این نیروگاه بهمن‌‍ماه سال گذشته با شبکه سنکرون (متصل) شده است و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته واحدهای دوم و سوم این نیروگاه نیز سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.
سرداری خاطرنشان کرد: افزایش تولید و پاسخگویی به رشد فزاینده بار در مرکز کشور به میزان ۴۸۰ مگاوات، بالا بردن بازدهی نیروگاه و افزایش آن به میزان ۵۰ درصد، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و دستیابی به صرفه‌جویی حداقل ۷۹۹ میلیون مترمکعب در سال و کاهش آلایندگی محیط زیست از جمله اهداف راه‌اندازی واحدهای بخار این نیروگاه است.

نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۱۴۴۰ مگاوات بوده که شامل ۶ واحد گازی ۱۵۹ مگاواتی مدل V۹۴/۲A و ۳ واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا