آب و برقاخبار

انتقاد نایب رئیس شورای شهر از قطعی های مکرر برق پایتخت

«سید ابراهیم امینی» که امروز سه شنبه در غیاب محسن هاشمی ریاست سیصد و هشتمین جلسه شورا را بر عهده دارد، با اشاره به قطعی های مکرر برق اظهار داشت: حداقل توقع بدیهی شهروندان از وزارت نیرو این است که به صورت شفاف دلایل قطعی‌های بی رویه برق را با شهروندان در میان بگذارد و تلاش کند این مشکل حل شود.

وی افزود: مردم در این تابستان که ناجوانمردانه گرم است، دچار آسیب شده اند.

امینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۴ تیرماه و روز قلم اظهار داشت: اهالی قلم نیازمند تامین هستند و آنان در اقصاء نقاط جهان با دشواری‌های سختی مواجه بودند.

وی ادامه داد: شورای پنجم افتخار دارد برغم نقدها و تخریب‌ها که در سال‌های گذشته از سوی عده‌ای به شورای پنجم روانه شد، اما این روز را گرامی دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین ریاست حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای به عنوان رئیس قوه قضائیه را تبریک گفت و عنوان کرد: با خبر شدیم که از سوی دفتر قوه قضاییه با اهالی اندیشه و قلم و برخی افراد سیاسی و اجتماعی که سابقه برخورد قضایی نیز با آنان وجود داشت، تماس گرفته شده و از آنان خواسته شده است که برای ارتباط با رئیس قوه و ارائه پیشنهادها و انتقادات خود به این قوه، اقدام کنند.

وی از این اقدام قوه قضاییه تقدیر کرد و گفت: امیدوارم این عمل ادامه داشته باشد.

درخواست دعوت مدیران وزارت نیرو به شورای شهر

«محمد سالاری» رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به بحران قطعی برق در تهران و سایر شهرها، گفت: بحران قطعی برق در شرایطی که کشور دچار شرایط کرونایی و مشکلات بیکاری است، به یک بحران جدی برای شهروندان در سراسر کشور تبدیل شده است.

وی افزود: قطعا تداوم این رویه منجر به بحران هایی بسیار جدی تر خواهد شد لذا از هیات رئیسه شورای شهر تهران درخواست داریم تا مسئولان وزارت نیرو و مدیران برق در شهر تهران را برای ارائه گزارش به اعضای شورای شهر و مردم تهران به جلسه این شورا دعوت کنند.

سالاری با بیان اینکه باید مشخص شود دلیل این بحران‌ها چیست، اظهار داشت: انتظار داریم مدیران به صورت شفاف، واضح و صریح چالش‌هایی که با آن روبرو هستند را در گزارش اعلام کنند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برخی از چالش ها عنوان کرد: اگر موانع طبیعی و به دلیل افزایش دما است و یا به دلیل کمبود بودجه و یا به دلیل عدم همکاری نهادها و سازمان‌ها که گزارش‌های جدی در این خصوص شنیده می‌شود؛ و یا به دلیل عدم سرمایه‌گذاری دولت‌های گذشته در زیر ساخت ها؛ باید این دلایل مشخص شود.

سالاری با بیان اینکه در حال حاضر صنعت کشور خوابیده است و اگر صنعت فعال شود وضعیت قطعی برق و بحران موجود، جدی تر خواهد شد، اظهار داشت: در سال‌های گذشته برخی نیروگاه‌ها را به خصولتی ها واگذار کردند و وزارت نیرو باید از وضعیت این واگذاریها و تاثیر آن در وضعیتی که اکنون کشور در آن قرار دارد، گزارش ارائه کند.

عضو شورای شهر تهران همچنین گفت: اخباری نیز از وضعیت ماینر ها و مزارع بیت کوین به گوش می‌رسد که مشخص نیست چقدر درست است و نیاز است مدیران وزارت نیرو در این خصوص نیز گزارش دهند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا