نفت و گاز

خرید نفت روسیه برای سال آینده میلادی توسط هند

به گزارش پایگاه خبری آب و انرژی و به نقل از انرژی پرس، یک منبع دولتی هند از مذاکره مشترک پالایشگاه‌های این کشور برای خرید نفت روسیه در سال ۲۰۲۵ خبر داد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، یک منبع دولتی هند اعلام کرد پالایشگاه‌های این کشور برای خرید نفت روسیه برای سال آینده میلادی به‌طور مشترک مذاکره می‌کنند که براساس این مذاکرات، عرضه‌کنندگان اغلب از بیمه روسیه برای نفت خام با قیمت بالای ۶۰ دلار برای هر بشکه استفاده خواهند کرد.

روسیه بزرگ‌ترین عرضه‌کننده نفت هند به‌ شمار می‌رود. هند هم که سومین واردکننده و مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان است، بزرگ‌ترین مشتری صادرات نفت دریایی روسیه است.

پالایشگاه‌های خصوصی هند در سال جاری میلادی قراردادهایی سالانه برای خرید نفت روسیه امضا کردند، این در حالی است که پالایشگاه‌های دولتی این کشور از بازارهای نقدی خرید می‌کنند.

هند همچنین به‌شدت به تولیدکنندگان خاورمیانه وابسته است. پالایشگاه‌های این کشور به‌منظور واردات نفت، قراردادهایی سالانه با تولیدکنندگان عمده نفت در خاورمیانه دارند. به گفته این منبع دولتی، مذاکرات با عرضه‌کنندگان خاورمیانه برای عقد قرارداد مدت‌دار برای سال آینده در ماه دسامبر آغاز خواهد شد.

هاردیپ سینگ پوری، وزیر نفت هند، روز چهارشنبه (۲۸ شهریور) گفته بود این کشور به‌دلیل قیمت پایین نفت روسیه، به خرید نفت این کشور از نهادهای غیرتحریمی ادامه می‌دهد.

رویترز هم روز چهارشنبه در گزارشی از نقش فزاینده شرکت‌های بیمه روسی در تسهیل حمل‌ونقل نفت این کشور به هند، بزرگ‌ترین خریدار نفت مسکو، خبر داد.

مسکو با استفاده از شرکت‌های بیمه روسی می‌تواند نفت را بالاتر از سقف قیمتی ۶۰ دلار برای هر بشکه بفروشد. سقف قیمت نفت از سوی اعضای گروه هفت کشور ثروتمند جهان (جی‌ ۷)، اتحادیه اروپا و استرالیا با هدف محدودکردن درآمد نفتی روسیه پس از درگیری‌های نظامی این کشور با اوکراین اعمال شد.

این منبع دولتی گفت: گاهی‌اوقات حتی اگر قیمت در مرز یا نزدیک به سقف قیمت باشد هم فروشندگان نمی‌خواهند خطر کنند و از بیمه روسیه استفاده کنند. چنانچه قیمت محموله زیر ۶۰ دلار باشد، می‌تواند تحت‌پوشش شرکت‌های بیمه غربی قرار گیرد.

پالایشگاه‌های هند از درهم امارات و دلار آمریکا برای خرید نفت روسیه استفاده می‌کنند. این منبع آگاه با بیان اینکه چنانچه نفت روسیه زیر ۶۰ دلار باشد، پرداخت به دلار انجام می‌شود، افزود: پالایشگاه‌های هند در گذشته هم از روپیه و یوان چین برای تسویه برخی از محموله‌ها استفاده می‌کردند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا