اقتصادی

شاخص کل بورس در بازار امروز رشدی 12 هزار واحدی را تجربه کرد

به گزارش پایگاه خبری آب و انرژی و به نقل از انرژی‌پرس، با تداوم سبزپوشی نمادهای پتروپالایشی بازار سهام، صعود شاخص‌های اصلی بورس در آخرین روز معاملاتی پاییز ادامه پیدا کرد.

بازار سهام که در روزهای اخیر روندی صعودی را در پیش گرفته، در آخرین روز معاملاتی هفته جاری نیز به رشد خود ادامه داد تا شاخص‌های اصلی بازار روی مدار صعود به استقبال پاییز بروند. نمادهای حاضر در صنایع پتروپالایشی بورس نیز وضعیتی مطلوب داشتند و بخش عمده آنها با رشد قیمت به کار خود پایان دادند.

شاخص کل بورس در بازار امروز رشدی ۱۲ هزار و ۹۲۲ واحدی، معادل ۰.۶۲ درصد را تجربه کرد و هفته آخر شهریورماه را در سطح دو میلیون و ۹۷ هزار واحدی به پایان رساند. شاخص کل هم‌وزن نیز در بازار امروز ۰.۷۳ درصد رشد کرد.

همچنین تابلوی معاملات نشان می‌دهد که در بازار امروز ۷.۹ میلیارد برگه سهم و حق تقدم خرید و فروش شد تا ارزش معاملات خرد بورس به دو هزار و ۹۰۸ میلیارد تومان برسد. حقیقی‌های بورس نیز به طور خالص ۸۷.۳ میلیارد تومان پول در بازار تزریق کردند.

نماد پتروشیمی فن آوران متوقف شد

نمادهای گروه پتروشیمی، همچون عمده صنایع بورسی در بازار امروز عملکرد مثبتی داشتند و بخش عمده نمادهای این گروه رشد قیمت را تجربه کردند. بررسی وضعیت امروز این گروه حاکی از آن است که ۱۹ نماد پتروشیمی شاهد رشد قیمت پایانی بودند و هفت نماد منفی خوردند. سه نماد پتروشیمی نیز روی صفر تابلو معامله شدند.

در این میان، نمادهای پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۲.۹۶ درصد، پتروشیمی خراسان (خراسان) با ۲.۹۶ درصد و پتروشیمی کازرون (کازرو) با ۲.۹۵ درصد رشد، بیشترین بازدهی مثبت را ثبت کردند.

در مقابل اما نمادهای پتروشیمی ممسنی (ممسنی)، پتروشیمی جهرم (پارس) و پتروشیمی ارومیه (شاروم)، شاهد بیشترین افت قیمت به میزان ۲.۹۳ درصد، ۰.۶۹ درصد و ۰.۵۴ درصد بودند.

به علاوه، سهامداران حقیقی شرکت پتروشیمی پردیس، ۹.۲ میلیارد تومان پول حقیقی در این گروه تزریق کردند تا شپدیس علاوه بر بیشترین رشد قیمت، بیشترین ورود پول حقیقی در گروه پتروشیمی را نیز به نام خود بزند. پتروشیمی بوعلی سینا اما با رقم ۴.۱ میلیارد تومانی، بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کرد.

لازم به ذکر است که با اعلام ناظر بازار امروز، نماد شرکت‌های پتروشیمی خراسان (خراسان)، پتروشیمی پردیس (شپدیس)، صنایع پتروشیمی کرمانشاه (کرماشا) و پتروشیمی شیراز (شیراز) بازگشایی شدند. این در حالیست که نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی فن آوران (شفن) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، متوقف گردید.

پیشتازی نفت ایرانول در گروه پالایشی بورس

در ادامه معاملات روزهای گذشته، پالایشی‌ها در بازار امروز نیز صعودی بودند؛ به نحوی که ۹ نماد این گروه شاهد افزایش قیمت پایانی بودند و تنها دو نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۰.۲ درصد و سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت) با ۰.۱۳ درصد افت، متحمل کاهش قیمت پایانی شدند.

از میان نمادهای صعودی نیز سهام شرکت‌های نفت ایرانول (شرانل) با ۲.۸۳ درصد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۱.۰۳ درصد و پالایش نفت سپاهان (شسپا) با ۰.۷۸ درصد، بیشترین شیب صعودی را داشتند.

به این ترتیب، در پایان معاملات امروز، شاخص گروه فرآورده‌های نفتی ۰.۲۴ درصد افزایش یافت. همچنین در بازار امروز ۸۱.۶ میلیارد تومان نماد پالایشی مبادله شد و خالص ورود پول حقیقی به این صنعت به پنج میلیارد تومان رسید.

سهامداران حقیقی در بازار امروز از نماد نفت ایرانول استقبال کردند تا شرامل ۵.۶ میلیارد تومان پول حقیقی جذب کند. از سوی دیگر اما نماد سهام شرکت پالایش نفت تبریز با نماد شبریز، شاهد بیشترین خروج پول حقیقی به مبلغ ۴.۲ میلیارد تومان بود.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا