اخباراختصاصینفت و گاز

برگزاری نهمین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو

به گزارش پایگاه خبری آب و انرژی ، این رویداد در 16 اسفند ماه 1402 در پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

«کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو» هر ساله به عنوان یک رویداد تخصصی و حرفه ای در حوزه نفت و انرژی، به همت باشگاه نفت و نیرو برگزار میگردد. این رودیداد مهم، تاکنون 9 دوره بسیار موفق را با حضور بیش از 2000 شرکت کننده داخلی و خارجی پشت سر گذاشته است.

اطلاعات این رویداد در چهار بخش:

  • آینده تامین انرژی الکتریکی در جهان
  • حکمرانی منابع نفت و گاز
  • آینده انرژی برق در ایران
  • آینده انرژی در جهان و تدوین استراتژی مناسب در حوزه نفت و انرژی (توسعه فناوری در صنایع نفت)

بزرگانی چون جناب آقای دکتر محمد حسین عادلی و دکتر سورنا ستاری و همچنین آقای دکتر عباس علی آبادی در افتتاحیه این مراسم در خصوص مشکلات و توسعه و بهینه سازی در مصرف هر چه بهتر انرژی و نفت صحبت داشتند.

 

در بخش افتتاحیه صحبت های دکتر سورنا ستاری در خصوص تحلیل های علوم شناختی و هوش مصنوعی که شناسایی مخاطب در خصوص مصرف داخل شهر و خارج از شهر که کلیه مصرف کنندگان انرژی در هر محله و هر بخشی قابل شناسایی می باشد و گروهی از استارت آپ ها در این خصوص فعالیت داشتند که حتی چه پیامی و به چه شکل برای مشتریان مصرف کننده ارسال شود که در طول مصرف انرژی در ساعت های اینده روز به بهترین نحو ممکن باشد.

توسعه دانش، فناوري و تکنولوژيهاي نوین در کنار حرکت پرسرعت دنیا به سمت الکتریکی شدن گسترده حمل ونقل و تأمین گرمایش، هوشمندسازي شبکه هاي مختلف و ذخیره سازي انرژي از طرق مختلف، پارادایم های جدید بازار انرژي دنیا را تشکیل میدهند.

 

مهترین بخش این رویداد حضور محترم جناب اقای مهندس بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در دولت یازدهم در بخش اختتامیه بوده است.

وزیر نفت سابق در این خصوص فرمودند: راهبردها برای بهینه سازی مصرف انرژی در کشور، که بزرگترین مشکل داخلی ایران، ناترازی روز افزون بین تولید و مصرف انرژی می باشد.

در بخش پتروشیمی مزیت ایران متکی به استفاده از خوراک هایی است که صادرات آنها در شرایط متعارفی فیزیکی ، ناممکن و در مجموعه صادرات آنها بسیار دشوار و یا پر هزینه می باشد.

مهندس زنگنه در بخش قراردهای نفتی به این نکته اشاره کردند که ضرورت افزایش سریع ظرفیت تولید نفت ایران همراه با افزایش ضریب بازیافت تولید نیاز می باشد ولی نباید بهانه ای یا وسیله ای بشود که به ملی شدن صنعت نفت ایران خدشه ای وارد گردد.

 

 

 

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا