اخبارپالايش و پخش

آغاز طرح‌های کیفی‌سازی نفت کوره

به نقل از پایگاه خبری آب وانرژی ، مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از دستیابی ایران به دانش فنی و آغاز طرح‌های کیفی‌سازی نفت کوره خبرداد.

اخبار شرکت‌ها؛ دولت سیزدهم بنا به اهمیت توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز کشور در کاهش خام‌فروشی، مقاوم‌سازی اقتصاد و بی‌اثرسازی تحریم‌ها و با توجه به شرایط و محدودیت‌های کشور، توجه به صنعت پالایش را به‌عنوان صنعتی مهم در زنجیره ایجاد ارزش افزوده در صنایع نفت در اولویت قرار داد و هم‌زمان با این رویکرد جدید کاهش خام‌فروشی و حرکت به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر، صنعت پالایش رونق دوباره یافت.

 شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در طول ۲۹ ماه گذشته با صدور خدمات فنی – مهندسی برای نخستین بار در کشور در پروژه فراسرزمینی ال‌پالیتوی ونزوئلا، امضای تفاهم‌نامه و قراردادهای مختلف در زمینه توسعه ظرفیت پالایشی کشور، تکمیل‌ طرح‌های توسعه پالایشگاهی و فراهم‌ کردن زمینه اجرای واحدهای ارتقای کیفی نفت کوره، توسعه صنعت انتقال نفت و فرآورده کشور، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل فرآورده و تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان، گام‌های مؤثری در زمینه توسعه و نوسازی زیرساخت‌های این صنعت بردارد.

این شرکت با بهره‌گیری از ۳۰ هزار نیروی انسانی متخصص و کارآزموده، بهره‌مندی از ۱۰ پالایشگاه نفتی و میعانات گازی، ۳۷ منطقه تأمین و توزیع فرآورده‌های نفتی، بیش از ۱۴ هزار کیلومتر خطوط لوله انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی و انبارهای نفت، متولی اصلی تولید، انتقال و توزیع سوخت و فرآورده‌های نفتی کشور به‌صورت ایمن و پایدار است. صنعت پالایش نفت با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، توان علمی و فنی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، اجرای طرح‌های ملی راهبردی و تغییر مسیر از سوخت‌محوری به سودمحوری و برنامه‌ریزی‌های مدون برای توسعه صنعت پالایش نفت کشور گام برداشته است.

پالایش روزانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی، تولید روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین و ۱۱۲ میلیون لیتر گازوئیل از جمله اقدام‌های این صنعت برای تأمین امنیت و پایداری عرضه سوخت برای بازار مصرف داخلی است. در گزارش پیش رو آخرین دستاوردها و برنامه‌های این شرکت در جهت توسعه زیرساخت‌های صنعت پالایش نفت را مرور کرده‌ایم که می‌خوانید.

دکمه بازگشت به بالا