اخباربین‌الملل

نفت برنت ۷۸ دلار و ۱۰ به سنت رسید

به گزارش پایگاه خبری آب و انرژی؛ قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷ سنت معادل ۰.۰۹ درصد افزایش به ۷۸ دلار و ۱۰ سنت رسید.
قیمت نفت در روز سه‌شنبه در بحبوحه بی‌ثباتی نسبت به کاهش تولید داوطلبانه اوپک پلاس و ادامه درگیری‌ها در خاورمیانه ثابت مانده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 7 سنت معادل 0.09 درصد افزایش به 78 دلار و 10 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترنتیت آمریکا هم با 12 سنت معادل 0.16 درصد افزایش 73 دلار و 16 سنت معامله می‌شود.
قیمت نفت در روز گذشته به خاطر تردیدها نسبت به موثر بودن کاهش تولید اوپک پلاس و همچنین تاثیر افزایش ارزش دلار بر قیمت کالاها پایین آمده بود.
بالا رفتن ارزش دلار خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تقاضا برای آن را پایین می‌آورد.
سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدانش از جمله روسیه در ائتلاف اوپک پلاس در روز پنجشنبه توافق کردند تولید خود را به طور داوطلبانه 2.2 میلیون بشکه در روز در سه ماهه اول 2024 پایین بیاورند.
حداقل 1.3 میلیون بشکه در روز از این کاهش تولید مربوط به تمدید کاهش تولید داوطلبانه عربستان و روسیه می‌شود. عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان در مصاحبه‌ای با بلومبرگ در روز دوشنبه گفت کاهش تولید این ائتلاف در صورت لزوم پس از پایان سه ماهه اول سال آینده میلادی هم ادامه خواهد داشت.
از سرگیری درگیری بین رژیم صهیونیستی و حماس دوباره نگرانی در مورد مختل شدن عرضه نفت را افزایش داده است. حمله به سه کشتی تجاری در آب‌های بین‌المللی در جنوب دریای سرخ هم بر این نگرانی افزوده است.

دکمه بازگشت به بالا