اخباردولت

بخشی از درآمد نفت و گاز به استان های نفت‌خیز اختصاص یافت

به گزارش پایگاه خبری آب و انرژی به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کردند تا یک سوم از سه درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی را به نرخ قیمت صادراتی به استان های نفت‌خیز و گازخیز اختصاص دهد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) و در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، بند الحاقی ماده ۱۴ لایحه برنامه را به تصویب رساندند.

بر اساس بند الحاقی ماده ۱۴ لایحه، دولت مکلف است یک سوم از سه درصد (%۳) درآمد حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز طبیعی را بر اساس سهم هر استان در ارزش تولید نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی که برمبنای قیمت صادراتی این سه محصول ارزش گذاری می شود به استان های نفت خیز و گاز خیز و دو سوم باقی مانده را به شهرستان ها، بخش‌ها و دهستان های کمتر توسعه یافته که بر اساس شاخص های توسعه نیافتگی توسط سازمان تعیین می شوند، تخصیص دهد.

تبصره -۱ آیین نامه اجرائی این بند حداکثر سه ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون به پیشنهاد مشترک سازمان و وزارت نفت توسط هیأت وزیران مصوب و ابلاغ می گردد.

تبصره -۲ نحوه توزیع درآمد حاصل از یک سوم میادین نفت و گاز دریایی استان های ساحلی توسط شورای توسعه و برنامه ریزی استان ذیربط تصویب و اجراء می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا