آب و برقاخبار

ذخایر بعضی از سدهای کشور به کمتر از ۳۷ درصد رسیده است

با اشاره به وضعیت منابع آبی کشور و ضرورت صرفه جویی، بیان کرد: در حوزه منابع آبی کشور شرایط خوبی را ندارد.  حتی اینکه امروز به صورت سرجمع گزارش می شود که حدود ۳۷ درصد سدهای کشور پر است چندان به واقعیت نزدیک نیست. بر اساس بررسی هایی که بنده انجام دادم بعضی از سدها خیلی کمتر از ۳۷ درصد پر است. این وضعیت جای نگرانی داشته و به نوعی زنگ خطر در این حوزه به صدا درآمده است.

راهی جز صرفه جویی در مصرف نداریم

وی در ادامه اظهار کرد: تنها گزینه ای که اکنون روی میز است صرفه جویی در مصرف است. میزان بارش ها نسبت به سال های قبل به شدت کاهش یافته و ما امروز نه باران داریم و نه برف داریم. راهی جز صرفه جویی نداریم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همدان یک الگوی هشداری خوب برای تمام کشور است. زمانی که آب سد همدان تمام شد مردم حتی برای انجام امورات ضروری خود آب نداشتند. وضعیت به گونه ای بود که مردم با بطری آب معدنی در کوچه ها باید آب دریافت می کردند. زمانی که آب سدها تمام شود دیگر هیچ راهی وجود ندارد.

وضعیت آبی کشور نگران کننده است

وی در ادامه تاکید کرد: اکنون آب چاه های کشاورزی را گرفتند و به مردم می دهند. زمانی که آب نیست دیگر هیچ چاره ای وجود ندارد. همه باید به شرایط موجود توجه داشته و صرفه جویی را در اولویت قرار دهند. همه باید نسبت به وضعیت احساس نگرانی کرده و در مصارف آبی دقت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا