اخبارمصاحبه‌

برگزاری روز اسپانیا در نمایشگاه مجازی ایران

آقای دکتر محمد طاهری، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا طی گفتگویی، از برگزاری نمایشگاه مجازی “روز اسپانیا” در ایران خبر داد و گفت: پیرو جلسه ای که با آقای سوزا، رایزن بازرگانی سفارت اسپانیا در ایران و آقای دکتر محمدرضا طلایی، رئیس کمیسیون اطلاعات و فناوری اتاق بازرگانی، داشتیم قرار بر این شد که روز ۲۶ خردادماه سال جاری را با عنوان “روز اسپانیا” نامگذاری کنیم و در این روز ضمن برگزاری یک نمایشگاه مجازی دست آوردها و توانایی های هر دو کشور را در زمینه مبادلات تجاری به تجار و بازرگانان علاقمند ارائه دهیم.

وی برگزاری این گونه نمایشگاه های مجازی را بر توسعه روابط بازرگانی بین ایران و دیگر کشورها مثبت ارزیابی کرد و افزود: در این شرایط کنونی همه گیری ویروس کرونا، پیگیری این قبیل فعالیت ها به صورت مجازی کار بسیار ارزشمندی است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا درباره سخنرانان این نشست مجازی هم گفت: در این رابطه کارشناسانی از طرف اتاق بازرگانی ما و همین طور دوستانی که در این رابطه در کشور اسپانیا فعال هستند، خصوصا اتاق والنسیا که بسیار فعال است صحبت هایی را درباره توسعه روابط با ایران و اسپانیا خواهند داشت. آقای فرخ زاده نماینده بازرگانی ما هم در بارسلون اسپانیا صحبت هایی را ایراد خواهند نمود.

دکتر طاهری تاکید نمود: این حضور فرصت مغتنمی است که طی آن تجار و بازرگانان دو کشور بتوانند سوالات و مشکلاتی را که در رابطه با تبادلات تجاری میان دو کشور دارند بپرسند و تا حد ممکن این سوالات توسط کارشناسان پاسخ داده شود و زمینه های فعالیت بین دو کشور توسعه یابد. به هر روی در شرایط کنونی، بیشتر فعالیت ها به صورت مجازی صورت می گیرد و لذا برگزاری این نمایشگاه در روز اسپانیا راهگشا خواهد بود، خصوصا که در کشور ما نیز تحولاتی در حال وقوع است. مطمئنا رویکرد رئیس جمهور جدید ایران نیز به توسعه روابط با دیگر کشورها مثبت خواهد بود.

وی در پایان این گفتگو از آقای قشقاوی سفیر ایران در اسپانیا و آقای ایزدی رایزن بازرگانی ایران در اسپانیا در کمک به برگزاری این رویداد و ابراز تمایل به سخنرانی در این نشست قدردانی کرد.  

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و حضور در این نمایشگاه می توانند با دبیرخانه اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا تماس حاصل نمایند.

دکمه بازگشت به بالا