دولت

انتصاب 3 فرد جدید در دولت چهاردهم

رئیس‌ جمهور در احکامی جداگانه معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس سازمان انرژی اتمی را منصوب کرد.

به گزارش آب و انرژی و به نقل از شانا، مسعود پزشکیان با صدور احکامی «حسین افشین» را به‌عنوان معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری، «سعید اوحدی» را به‌عنوان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و «محمد اسلامی» را به‌عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی منصوب کرد.

رئیس‌جمهوری در حکم انتصاب خود خطاب به افشین نوشت: امید است با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب قانون اساسی، اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری با رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم و تعامل با هیئت وزیران در تحقق اهداف دولت و حل مشکل‌های کشور مجدانه بکوشید.

حسین افشین متولد ۱۳۵۹، دکترای مهندسی مکانیک دارد و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف است. ریاست پژوهشکده علوم و فناوری‌های انرژی، آب و محیط زیست دانشگاه صنعتی شریف، معاون زیربنایی و امور تولیدی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و قائم مقام معاونت دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف از جمله سوابق اجرایی اوست.

«سعید اوحدی» که به‌عنوان معاون رئیس‌جمهوری و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شده، متولد ۱۳۳۵ و مهندس عمران است.

معاون رئیس‌جمهوری و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت دوازدهم، معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، ریاست سازمان حج و زیارت، ریاست سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران، معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش و معاون و نماینده تام‌الاختیار نماینده ولی فقیه در امور آزادگان از جمله سوابق اجرایی اوست.

محمد اسلامی هم که در دولت سیزدهم، ریاست سازمان انرژی اتمی را بر عهده داشت با حکم مسعود پزشکیان در این سمت ابقا شد. او متولد ۱۳۳۵ در شهر اصفهان و فوق‌لیسانس مهندسی راه و ساختمان است که ریاست سازمان انرژی اتمی در دولت سیزدهم، وزارت راه و شهرسازی دولت دوازدهم، استانداری مازندران، معاونت امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و مدیرعاملی شرکت صنایع هواپیماسازی ایران را در سوابق اجرایی خود دارد.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا