نفت و گاز

توزیع 40 میلیون لیتر سوخت کشاورزی در آذربایجان غربی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه گفت: در چهار ماه نخست امسال ۴۰ میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی مرکز و شهرهای شمال استان آذربایجان غربی توزیع شد.

به گزارش آب و انرژی و به نقل از شانا، احمد مجرد، مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ارومیه گفت: با توجه به آمار موجود، نزدیک به ۳۵ هزار دستگاه تراکتور و ادوات کشاورزی در منطقه ارومیه وجود دارد که سالانه بخش عمده‌ای از مصرف نفت‌گاز ارومیه را به خود اختصاص می‌دهند.

مجرد بیان کرد: براساس دستورعمل ابلاغی قانون پیشگیری و مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی، دریافت سهمیه سوخت بخش کشاورزی براساس سطح زمین زیر کشت، تعداد ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی از طریق سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف) انجام می‌شود.

او با اشاره به نشست‌های مستمر برگزارشده با حضور مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی به‌منظور برآورد سهمیه سوخت، افزود: براساس مصوبه کارگروه اصلی قاچاق کالا و ارز استان، سهمیه سوخت افزون بر سطح زیر کشت هر تراکتور و کمباین و وسعت کشت آبی و دیم برای هر شهرستان، براساس نظر کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و این شرکت تعیین و تحویل می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ارومیه با اشاره به اقدام‌های شرکت به‌منظور تحقق دولت الکترونیک و ضرورت اجرای طرح پلاک‌گذاری و توزیع الکترونیکی نفت‌گاز به ادوات کشاورزی که در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده‌اند، گفت: کشاورزان و روستاییان می‌توانند با استفاده از این طرح، بدون مراجعه حضوری و صرفه‌جویی در اتلاف وقت، برای دریافت سهمیه سوخت تخصیص‌یافته اقدام کنند.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا