اخبار

واریز بیش از ۸۶۰ میلیارد ریال به خزانه دولت از محل فروش سوخت مرزی منطقه کرمانشاه

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه گفت: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در این منطقه در سه ماه نخست امسال به بیش از ۸۶۰ میلیارد ریال رسید

به گزارش آب و انرژی، به‌نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه، پیمان بهرامی دراین‌باره افزود: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در سه ماه نخست امسال در مرزهای پرویزخان، خسروی، سومار و شیخ‌صله انجام‌ شده که بیشترین فروش در مرز پرویزخان بوده است.

وی با بیان اینکه در نتیجه اقدام‌های مفید در این مرزها ۷ میلیون و ۲۸۰ هزار لیتر فرآورده‌ نفتی که معادل ۸۶۲ میلیارد ریال است به فروش رسیده است، تصریح کرد: این مقدار ضمن رونق بازارچه‌های مرزی، سهم بسزایی در کاهش قاچاق و عرضه خارج از شبکه و قوانین تعیینی داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه تصریح کرد: از رقم یادشده، حدود ۳ میلیون لیتر که معادل ۳۶۱ میلیارد ریال است، مربوط به فروش از طریق کنترل باک وسایل نقلیه خروجی از کشور بوده است.

بهرامی افزود: با راه‌اندازی سیستم دیپ دیجیتالی باک کامیون در مرزهای استان، افزون بر جلوگیری از قاچاق در مرز، کنترل باک کامیون‌ها تسهیل‌ شده و در حداقل زمان ممکن، کار کامیون‌های صادراتی در زمینه کنترل و نظارت بر سوخت خروجی از طریق باک بررسی و براساس قیمت شناور مرزی، مابه‌التفاوت نرخ تعادلی مرزی اخذ و به حساب خزانه واریز می‌شود.

وی یادآور شد: روزانه حدود ۷ میلیون لیتر انواع فرآورده‌ در سطح استان با ۳۱۰ دستگاه نفتکش جاده‌پیما حمل می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری شانا

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا