آب و برقاخبار

افزایش امکان تبادل برق جزیره قشم به سرزمین اصلی

به نقل از پایگاه خبری آب و انرژی ، مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر) گفت: با بازطراحی و ساخت تجهیزاتی خلاقانه و ایرانی، در یک پروژه بی همتا در دنیا، ظرفیت انتقال برق شبکه جزیره قشم به حدود سه برابر افزایش یافت.

مصطفی رجبی مشهدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه خط انتقال برق ۲۳۰ کیلوولت بندر پهل به قشم که یک برج آن در دریا نصب شده است و بیشترین فاصله بین دو دکل (long span) را در ایران دارد، خاطر نشان کرد: با توجه به فاصله طولانی بین دو دکل و نیز عبور از دریا برای نصب آن و عملیات سختی که برای سیم کشی داشت، پیمانکاران ایرانی توانستند آن را به ثمر بنشانند که در نوع خود در دنیا بی نظیر است.

وی افزود: با تعویض هادی ابررسانای یک مدار از دو مدار خط انتقال ۲۳۰ کیلوولت بندر پهل به قشم، امکان تبادل برق جزیره قشم به سرزمین اصلی افزایش ظرفیت یافت.

مدیرعامل توانیر افزود: با این اقدام امکان استفاده از تولید نیروگاه های جزیره قشم برای تابستان و انتقال آن به سرزمین اصلی، بدون هیچ محدودیتی فراهم شد.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: این هادی توسط شرکت دانش بنیان ایرانی برای نخستین بار ساخته شده و کشورهای پیشرفته برای فروش آن به ایران سنگ اندازی می کردند.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: مدار دوم این خط انتقال نیز تا پایان اردیبهشت نصب خواهد شد و عملا ظرفیت انتقال برق این خط بیش از ۶۰۰ مگاوات افزایش می یابد.

دکمه بازگشت به بالا