اخباردیدگاه‌هامصاحبه‌نفت و گاز
مطالب ویژه

ایران نیازمند یک دیپلماسی قوی در حوزه نفت و گاز است

به گزارش ونا، دکتر طاهری دبیر انجمن شرکت‌های پیمانکار و مهندسی نفت‌، گاز و پتروشیمی و کارشناس‌ارشد حوزه انرژی در گفتگویی اختصاصی ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: ایران یکی از بزرگ‌ترین کشورهای تولید‌کننده نفت و گاز در جهان است وبرهمین اساس جایگاه ونقش مهمی را هم در اوپک وهم بازار جهانی نفت دارد.
وی با اشاره به اعمال تحریم های نفتی وگازی روسیه ازطرف اروپا وامریکا،خاطرنشان کرد:ایران باید درچهارچوب منافع ملی وبا بهره گیری از یک دیپلماسی فعال،قوی وسیال ازاین فرصت استفاده کرده ونیاز نفت وگاز بازار جهانی را تامین کند،همانطور که در شرایط تحریمی ایران، روسیه جایگزین تامین نفت ایران درمنطقه شد.
این کارشناس ارشد حوزه انرژی افزود:ایران ظرفیت تولید روزانه 4میلیون بشکه نفت را دارد ومی تواند با بهره گیری از تکنولوژی های جدید سطح تولید خود را افزایش دهد و جایگاه واقعی خودرا درحوزه انرزی در جهان باز یابد.
دکتر محمد طاهری باتاکید برلزوم پیروی از سیاست نه شرقی ونه غربی وتوجه به اصل حفظ وتلاش برای تامین منافع ملی کشور افزود:همانطور که کشور امارات که رابطه خیلی خوبی هم با امریکا دارد ولی منافع ملی اش ایجاب کرد که درسازمان ملل رای ممتننع به نفع روسیه دهد، ایران هم باید در چهارچوب منافع ملی این سیالیت را در دیپلماسی انرژی داشته باشد واز این فرصت برای فروش بیشتر نفت وگازش استفاده کند.
وی درپایان خاطرنشان کرد:به گفته یکی از سیاستمداران بزرگ دنیا که هیج دوستی ودشمنی ابدی نیست، براین اساس، اگر دراین شرایط امکان و سهولت در فروش نفت وگازمان در دنیابرایمان فراهم شده است بایداز این فرصت درراستای منافع ملی کشور مان استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا