دیدگاه‌هانفت و گاز
مطالب ویژه

ایران نیازمند یک دیپلماسی قوی در حوزه نفت و گاز است

به گزارش ونا، محمد طاهری دبیر انجمن شرکت‌های پیمانکار و مهندسی نفت‌، گاز و پتروشیمی و کارشناس‌ ارشد حوزه انرژی در گفتگویی اختصاصی ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: ایران یکی از بزرگ‌ترین کشورهای تولید‌کننده نفت و گاز در جهان است و بر همین اساس جایگاه ونقش مهمی را هم در اوپک و هم بازار جهانی نفت دارد.


او با اشاره به اعمال تحریم های نفتی وگازی روسیه از طرف اروپا و امریکاخاطرنشان کرد: ایران باید درچهارچوب منافع ملی و با بهره‌گیری از یک دیپلماسی فعال، قوی و سیال از این فرصت استفاده کرده و نیاز نفت و گاز بازار جهانی را تامین کند، همان‌طور که در شرایط تحریمی ایران، روسیه جایگزین تامین نفت ایران درمنطقه شد.


این کارشناس ارشد حوزه انرژی افزود: ایران ظرفیت تولید روزانه 4میلیون بشکه نفت را دارد و می تواند با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید سطح تولید خود را افزایش دهد و جایگاه واقعی خودرا درحوزه انرژی در جهان باز یابد.


 محمد طاهری با تاکید برلزوم پیروی از سیاست نه شرقی ونه غربی وتوجه به اصل حفظ وتلاش برای تامین منافع ملی کشور افزود: همانطور که کشور امارات که رابطه خیلی خوبی هم با امریکا دارد ولی منافع ملی‌اش ایجاب کرد که درسازمان ملل رای ممتنع به نفع روسیه دهد، ایران هم باید در چهارچوب منافع ملی این سیالیت را در دیپلماسی انرژی داشته باشد و از این فرصت برای فروش بیشتر نفت وگازش استفاده کند.


او گفت: به گفته یکی از سیاستمداران بزرگ دنیا که هیچ دوستی ودشمنی ابدی نیست. براین اساس اگر در این شرایط امکان و سهولت در فروش نفت وگازمان در دنیا برایمان فراهم شده است بایداز این فرصت در راستای منافع ملی کشور مان استفاده کنیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا