اخباربین‌الملل

شانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری ایران و تاجیکستان

به گزارش پایگاه خبری آب و انرژی، شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تجاری و علمی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان و نیز نمایشگاه «ایران ساخت» در هفته جاری در دوشنبه (پایتخت تاجیکستان) برگزار می‌شود.

شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تجاری، فنی و صنعتی ایران و تاجیکستان به ریاست «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو از پنجم تا هشتم ماه جاری در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار می‌شود.

همچنین نخستین نمایشگاه تخصصی «ایران ساخت» در حاشیه این اجلاس دایر خواهد شد؛ نمایشگاه تخصصی «ایران ساخت» باهدف معرفی توانمندی‎های جمهوری اسلامی ایران در صنایع پایه با حضور ۳۰ شرکت برتر ایرانی در روزهای پنجم تا هشتم دی‌ماه سال جاری در شهر دوشنبه تاجیکستان برپا می‌شود.

این رویداد بزرگ، فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات، برقراری ارتباطات تجاری جدید، افزایش توانمندی کسب‌وکار و آشنایی با آخرین دستاوردهای شرکت‌های ایرانی خواهد بود و به‌عنوان پلی برای توسعه صادرات و تبادل تجارب با کشور مذکور است.

خدمات فنی مهندسی، انرژی (آب، برق، نفت و گاز)؛ آهن و فولاد، معدن و صنایع معدنی (شناسایی، اکتشاف، استخراج)؛ ساختمان و مهندسی عمران، صنعت، ماشین‌آلات صنعتی و خطوط تولید؛ تجهیزات پزشکی، گردشگری سلامت، مواد و محصولات دارویی و سلولزی، کشاورزی، دامپروری و خدمات وابسته و همچنین بازرگانی و حمل‌ونقل از جمله گروه‌های کالایی حاضر در اولین نمایشگاه تخصصی ایران ساخت در شهر دوشنبه خواهند بود.
در این دوره از نمایشگاه شرکت‌های ایرانی آخرین دستاوردهای خود را در زمینه‌های مرتبط با آب، برق، انرژی و خدمات فنی – مهندسی به نمایش می‌گذارند.

همچنین باتوجه‌ به هماهنگی به‌عمل‌آمده، بازدیدکنندگان طرف تاجیکی به‌صورت تخصصی به‌منظور بازدید از نمایشگاه دعوت شده‌اند تا از این محل شاهد امضای تفاهم‌نامه و عقد قراردادهای همکاری در حوزه‌های مرتبط باشیم.
نمایشگاه ایران ساخت همه‌روزه در روزهای پنجم تا هشتم دی، از ساعت ۹ تا ۱۶ در محل مرکز نمایشگاهی شهر دوشنبه تاجیکستان دایر خواهد بود.

هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه اخذ پروژه صادرات در حوزه‌های دانش و خدمات فنی – مهندسی و حوزه‌های مرتبط با صنعت آب، برق و انرژی است.

تلاش شده است در حوزه بازدیدکنندگان، تبلیغات تخصصی انجام شود، به‌طوری‌که متخصصان به‌صورت ویژه در نمایشگاه حاضر شده و از فعالیت‌ها و محصولات ارائه شده بازدید داشته باشند.

بنابراین گزارش، با وجود ظرفیت، توان و دانش متخصصان ایرانی در حوزه‌های مرتبط با خدمات فنی- مهندسی آب و برق، فعالان این عرصه متناسب با توانمندی و ظرفیت‌های موجود حضور پر رنگی در بازارهای بین‌المللی ندارند، براین‌اساس برگزاری نمایشگاه‌های این چنینی بر توسعه روابط و نیز معرفی ظرفیت‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

نخستین نمایشگاه تخصصی معرفی ظرفیت‌های فنی- مهندسی جمهوری اسلامی ایران در زمینه آب، برق و انرژی (ایران ساخت) هم‌زمان با شانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تجاری، علمی ایران و تاجیکستان از پنجم تا هشتم دی در شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا