اخباربین‌الملل

دولت بایدن بیش از ۴۰ درصد نفت استراتژیک این کشور را فروخت

به گزارش پایگاه خبری آب و انرژی؛ از زمان روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا حجم ذخایر استراتژیک نفت این کشور رو به کاهش گذاشته و هم اکنون به پایین‌ترین میزان در ۴۰ سال گذشته رسیده است.
استفاده مکرر از ذخایر نفت استراتژیک آمریکا در مقاطع مختلف از سوی دولت جو بایدن موجب شده تا حجم نفت موجود در این انبارها به کمترین میزان از سال ۱۹۸۳ تاکنون برسد.
تیم استوارت، دبیر انجمن نفت و گاز آمریکا، طی مصاحبه‌ای درباره رویکرد دولت بایدن در قبال ذخایر استراتژیک نفت انبار شده این کشور گفت که در سال ۲۰۲۲ و با هدف کنترل قیمت حامل‌های انرژی دولت بایدن بیش از ۴۰ درصد نفت استراتژیک این کشور را کشور را که معادل ۱۸۰ میلیون بشکه بوده را فروخته است.
وی می‌گوید اساس تشکیل ذخایر استراتژیک نفتی در آمریکا استفاده از آنها در زمان بروز اختلال در تأمین نفت بوده و لزوماً کنترل قیمت نفت نبوده است.
استوارت ادامه داد تا پیش از سال ۲۰۲۲ آخرین باری که شاهد برداشت حجم بالایی از ذخایر نفت استراتژیک آمریکا بودیم مربوط به سال ۱۹۹۱ و حمله آمریکا به عراق بوده است. البته در سال ۲۰۰۵ هم که طوفان کاترینا در آمریکا رخ داد دولت این کشور ۳۰ میلیون بشکه از ذخایر نفت استراتژیک خود را در بازار فروخت.
دبیر انجمن نفت و گاز آمریکا گفت اما ۱۲ ماه پیش دولت آمریکا با اهداف انتخاباتی تصمیم گرفت تا بزرگترین برداشت در تاریخ آمریکا از ذخایر نفتی استراتژیک این کشور را رقم بزند.

دکمه بازگشت به بالا